Jak pobudzić mózg do pracy?

3 kwietnia 2019

Mózg, aby zachował pełną sprawność i pracował na wysokich obrotach, wymaga regularnego pobudzania. Jakie bodźce okażą się skuteczne? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Nieustannie tryskaliście pomysłami, Wasza kreatywność była niemal bez granic? Szybko liczyliście w pamięci, kojarzyliście fakty, potrafiliście skoncentrować się w niemal każdej sytuacji? Mózg rozleniwia się z biegiem lat i przyzwyczaja do obrotów, na jakich pracuje.
Dobrze jest zatem regularnie dbać o niego, tworzyć coraz lepsze rozwiązania, zapewnić sobie lepszą koncentrację itd. Jest wiele sposobów na poprawienie mocy i pracy mózgu, ale wymagają one samozaparcia i konsekwencji. Kilka z nich wymieniamy poniżej.
Ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia
Powinniśmy regularnie ćwiczyć – każdy to wie, ale mało osób realizuje. Większość prowadzi aktywny tryb życia, wiele godzin poświęca na pracę i rodzinę, zapominając o sporcie i zajęciach intelektualnych. Warto ćwiczyć, aby być zdrowszym i żyć dłużej. Ćwiczenia poprawiają też pamięć, mogą ochronić mózg przed zwyrodnieniem.

Suplementy diety
Jest wiele cennych produktów spożywczych, które poprawią pracę naszego mózgu, ale warto sięgnąć też po dobrej jakości suplementy. Aby poprawić plastyczność i sprawność mózgu, warto jeść produkty bogate w węglowodany złożone (np. kasza gryczana, ryż brązowy, pieczywo pełnoziarniste itd.), witaminy z grupy B i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. ryby i oleje, np. lniany). Cenne są też lecytyna, magnez, żelazo, cynk, potas, fosfor, kwas linolowy itd. Warto też sięgać po owoce sezonowe i pić dużo wody mineralnej.

Dobroczynne działanie kawy
Wiele osób zaczyna dzień od filiżanki kawy – rytuał ten może przynieść korzyść także dla mózgu. Kofeina pomaga utrzymać koncentrację, czujność, dzięki niej można skupić się na żmudnych czynnościach. Nie można pić kawy w nadmiernych ilościach, ale filiżanka dziennie przyniesie tylko korzyści.

Naturalne światło słoneczne
Światło słoneczne to kolejny ważny czynnik. Można zatem trenować aktywnie na dworze, czerpiąc ze słońca. Wiele zależy od miejsca naszego zamieszkania, pory roku i czasu, jaki spędzamy na świeżym powietrzu. Za mało światła nie działa dobrze na mózg, nie może wtedy działać witamina D, mózg szybciej się starzeje. Za duża dawka z kolei źle wpływa na stan skóry. Warto zadbać o odpowiednią ilość światła, a dodatkowo łykać suplementy z witaminą D – byle jednak z umiarem.

Kw.w, fot.GDJ/Pixabay

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.