O webinarach słyszy się ostatnio bardzo wiele. Oferuje je coraz więcej szkoleniowców, przekonując o tym, że warto brać w nich udział. Czym tak naprawdę są webinary i co dają?
Czym jest webinarium?
Określenie webinar to połączenie dwóch angielskich słów – web oznaczającego sieć oraz seminar, czyli seminarium. Jest to więc forma szkolenia lub wykładu, które odbywa się za pomocą Internetu. Taki wykład jest transmitowany na żywo z wykorzystaniem kamery internetowej i może być pokazany w zasadzie dowolnej liczbie osób na całym świecie. Na webinaria zwykle jednak obowiązują zapisy, zupełnie tak, jak na tradycyjne szkolenia.
Korzyści dla twórcy webinaru
Webinaria służą przekazywaniu wiedzy, ale też są swoistym narzędziem marketingu. Pozwalają budować pozytywny wizerunek marki oraz kreować wizerunek eksperta. Zapisy na szkolenia online to z kolei sposób na pozyskanie sieci kontaktów. Podczas webinaru można również sprytnie przemycić treści sprzedażowe dotyczące konkretnego produktu. Szkolenia w sieci to świetny przykład kreatywnego marketingu.
Korzyści dla słuchacza
Webinaria sprawiają, że fachowa wiedza jest dostępna dla większej ilości osób. Aby wysłuchać internetowego wykładu, nie trzeba dojeżdżać do innego miasta, a nawet wychodzić z domu. Jeśli platforma, na której prowadzona jest transmisja na żywo, daje możliwość zadawania pytań, webinar może przerodzić się w spotkanie o charakterze biznesowym, a więc i pole wymiany doświadczeń. Być może już niedługo ze względu na te korzyści webinaria staną się najpopularniejszą metodą szkoleń.
Olga, foto: geralt / Pixabay